Türkiye’nin öncü hazır giyim ve perakende markası Koton, 1988 yılında İstanbul’da kuruldu. 1992’te toptan hazır giyim ürünleri satışına başlayan Koton, 1996 yılında ilk yurtdışı satış noktasını Almanya Münih’te açtı. 2000 yılında, müşterilerinin ürün çeşitliliği ve büyük metrekareli mağazacılık beklentisine cevap vermek üzere perakende mağazacılığına odaklandı. 2024 sonu itibariyle 207’si yurtdışında, 244’ü yurtiçinde olmak üzere 32 ülkede 451 mağazası bulunan marka, online kanallarla birlikte 70’ten fazla ülkeye trend ürünleri ulaştırmaktadır.
Koton, Trend In Time mottosuyla en güncel trendleri, farklı stillere seslenen geniş koleksiyonlarıyla hızlı ve yenilikçi bir şekilde müşterilerine sunmaktadır. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylı bir Tasarım Merkezi bulunan Koton, Design Lab ve 150 kişilik güçlü tasarım ekibiyle veri odaklı ve dinamik bir yaklaşımla koleksiyonlarını şekillendirmektedir.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği tarafından yapılan araştırmada 11 kez en beğenilen kadın markası seçilmiştir. Kusursuz müşteri deneyimi sunmak için CRM ve omnichannel uygulamalarını her geçen gün geliştirmekte, 6.5 milyon üyeye ulaşan müşteri sadakat programı Koton Club aracılığıyla, milyonlarca müşterisine kişiselleştirilmiş teklifler sunmaktadır.
Koton, bugün %72 kadın çalışan oranı, %54 kadın yönetici oranı ve yönetim kurulunda %66,6 kadın oranıyla iş hayatında kadınların varlığını güçlendirme politikasını kararlılıkla sahiplenmektedir.
Sürdürülebilir bir gelecek için sorumlu marka duruşuyla 2020 yılında Yaşama Saygı Manifestosunu yayınlayan Koton, iş hedeflerini gezegenimize, topluma, toplumu oluşturan insanlara ve işe saygı temeli üzerine oturtacağını taahhüt etmiştir.

